Saturday, 30 July 2011

video

bahasa bawu...

asyik-asyik 'sayang awak, rindu awak'... duk la ulang-ulang.. hari ni, apa kata tukar sikit.. 
setiap ari sya akan guna 1 bhasa untuk awak... bawu la x buhsan.... hehe... peace :)

English - I love you
Afrikaans - Ek het jou lief
Albanian - Te dua
Arabic - Ana behibak (to male)
Arabic - Ana behibek (to female)
Armenian - Yes kez sirumen
Bambara - M'bi fe
Bengali - Ami tomake bhalobashi (pronounced: Amee toe-ma-kee bhalo-bashee)

Belarusian - Ya tabe kahayu
Bisaya - Nahigugma ako kanimo
Bulgarian - Obicham te
Cambodian - Soro lahn nhee ah
Cantonese Chinese - Ngo oiy ney a
Catalan - T'estimo
Cherokee - Tsi ge yu i
Cheyenne - Ne mohotatse
Chichewa - Ndimakukonda
Corsican - Ti tengu caru (to male)
Creol - Mi aime jou
Croatian - Volim te
Czech - Miluji te
Danish - Jeg Elsker Dig
Dutch - Ik hou van jou
Elvish - Amin mela lle (from The Lord of The Rings, by J.R.R. Tolkien)
Esperanto - Mi amas vin
Estonian - Ma armastan sind
Ethiopian - Afgreki'
Faroese - Eg elski teg
Farsi - Doset daram
Filipino - Mahal kita
Finnish - Mina rakastan sinua
French - Je t'aime, Je t'adore
Frisian - Ik hâld fan dy
Gaelic - Ta gra agam ort
Georgian - Mikvarhar

German - Ich liebe dich
Greek - S'agapo
Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
Hiligaynon - Palangga ko ikaw
Hawaiian - Aloha Au Ia`oe
Hebrew to male: "ani ohev otcha" (said by male) "Ohevet ot'cha" (said by female)
Hebrew to female: "ani ohev otach" (said by male) "ohevet Otach" (said by female)
Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw
Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
Hmong - Kuv hlub koj
Hopi - Nu' umi unangwa'ta
Hungarian - Szeretlek
Icelandic - Eg elska tig
Ilonggo - Palangga ko ikaw
Indonesian - Saya cinta padamu
Inuit - Negligevapse
Irish - Taim i' ngra leat
Italian - Ti amo
Japanese - Aishiteru
Kannada - Naanu ninna preetisuttene
Kapampangan - Kaluguran daka
Kiswahili - Nakupenda
Konkani - Tu magel moga cho
Korean - Sarang Heyo
Latin - Te amo
Latvian - Es tevi miilu
Lebanese - Bahibak
Lithuanian - Tave myliu

Luxembourgeois - Ech hun dech gäer
Macedonian - Te Sakam
Malay - Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
Maltese - Inhobbok
Mandarin Chinese - Wo ai ni
Marathi - Me tula prem karto
Mohawk - Kanbhik
Moroccan - Ana moajaba bik
Nahuatl - Ni mits neki
Navaho - Ayor anosh'ni
Norwegian - Jeg Elsker Deg
Pandacan - Syota na kita!!
Pangasinan - Inaru Taka
Papiamento - Mi ta stimabo
Persian - Doo-set daaram
Pig Latin - Iay ovlay ouyay
Polish - Kocham Ciebie
Portuguese - Eu te amo
Romanian - Te iubesc
Russian - Ya tebya liubliu
Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
Serbian - Volim te
Setswana - Ke a go rata
Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing'I Love You')
Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
Sioux - Techihhila
Slovak - Lu`bim ta
Slovenian - Ljubim te

Spanish - Te quiero / Te amo
Swahili - Ninapenda wewe
Swedish - Jag alskar dig
Swiss-German - Ich lieb Di
Surinam - Mi lobi joe
Tagalog - Mahal kita
Taiwanese - Wa ga ei li
Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
Tamil - Nan unnai kathalikaraen
Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
Thai - Chan rak khun (to male)
Thai - Phom rak khun (to female)
Turkish - Seni Seviyorum
Ukrainian - Ya tebe kahayu
Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
Vietnamese - Anh ye^u em (to female)
Vietnamese - Em ye^u anh (to male)
Welsh - 'Rwy'n dy garu di
Yiddish - Ikh hob dikh
Yoruba - Mo ni fe




fly me away


video


Silver Moons and paper chains,
Faded maps and shiny things.
You're my favorite one-man show.
A million different ways to go.

Will you fly me away?
Take me away with you,
My love.

Painted scenes, I'm up all night.
Slaying monsters, flying kites.
Speak to me in foreign tongues.
Share your secrets one by one.

Will you fly me away?
Take me away with you,
My love.

Now I cant think what life was like
Before I had you by my side.
Cant say what I'd do without you,
Knowing what its like to have you.

Hidden walk ways back in time.
Endless stories, lovers cry.
In my mind I've been set free.
Will you take this Journey
You and Me?

Will you Fly me away?
Take me away with you,
My love.

Fly me away with you,
My Love.

Take me away with you,
My Love.

Friday, 29 July 2011

Hingga hujung nyawa...

Hari adalah hari terkahir aku masuk klas...
masa dalam klas tdi aku lihat kau muram je "nmpak selekeh je."...
hati langsung x tenang... bila ku tnya ko "npew nie?? da pa2 ka?? klu da gtau la.."
then ko blas "xdak pa2 lar ok je lar.."
Tapi aku lihat muka ko sedih je.. x mcm selalu ATaU perasaan aku...
ArghHH... x mungkin muka ko mmg sedih lar, aku tahu mcm na ko gembira n mcm na ko sedih..
bkn sehari 2 aku knal ko tapi dah lma dah...
Xpa larh tue hak ko nak bgatau aku ka x..
aku x dak hak untk memaksa...
Tapi aku still menunggu ko bgitau aku apa mslah ko spya aku leh tlng ko..
biar larh kecik ketok pun tapi bila dpat tlng ko serius aku rsa happy sgt..
menjadi 1 kepuasan bgku...
TAPI ko jgn la malu or segan ngan aku.. 
InsyaAllah,
selagi aku berdaya..
selagi aku mampu..
selagi aku wujud di alam ini..
aku cuba yg terbek utk ko..
andai 1 hari 6t aku dah betul2 x mampu aku betul2 mnx maaf..

jujur aku cakap..
aku sayang sangat kat ko..



Thursday, 28 July 2011

Lagu Rindu :))

Di sini,
di antara kesepian malam dan kemeriahan bintang,
aku memilih sepi,
di mana aku labuhkan rindu buatmu,
ketika malam menjatuhkan tirai,
hingga terdampar di kelam pagi...
dan untuk sekali lagi,
aku merasakan jauhhhh,,
walaupun kita masih berteduh
di langit yang sama..
jika dirimu percaya angin adalah bayu,
jika dirimu percaya laut adalah biru,
akan ku lagukan rindu ini,
lewat malam,
lewat angin,
dan...
lewat sepi ini (+_+)


~~~~~

Wednesday, 27 July 2011

MISHHHH U SO MUCH :)









Goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you. I'll love you.Until we meet again! 

Love is missing someone whenever you're apart, but somehow feeling warm inside because you're close in heart.  ~Kay Knudsen~

:))))


Tuesday, 26 July 2011


Seandainya benar apa yg dirasakan ini, semoga 1 hari nanti kita dipertemukan dalam REDHA ALLAH... Namun seandainya kita dicipta bukan untuk bersatu semoga kita diberi kekuatan untuk melenyapkan perasaan itu dan ALLAH memelihara kita dari rasa kecewa... 
Amin Ya Rabbal A'lamin

Saya pasti jika nama seseorang itu yang tertulis di Luh Mahfuz untuk diri kita, nescaya rasa cinta itu akan Allah tanam dalam diri kita untuk seseorang itu.. 
Insya-ALLAH...


Monday, 18 July 2011

adakah kesalahanku...

Tiba mataku berlenang dengan air mata...
tnpa sedar air mataku mengalir...
aku pun x thu knpa rsa begitu sebak..
tiba2 je rasa bgitue...

 awk adakah sya da wat slah terhdap awk..??
adkah percakapan sya membuat awk skit.??
atau ayat saya membuat awk tersinggung..??
atau perbuatan sya yg membuat awk bgtu mrah kpda sya..??

andai sya melakukan sedemikian secra sengaja atau tidak sengaja
tolong maafkan sya..
sya benar2 x berniat sedemikian..
sya hnya meluahkan apa yg sya rsa..
sya awk thu apa yg sya rsa..
TAPI bukan niat sya utk buat awk mrah, sakit, or tersinggung
just nak awk thu je..
apa sya ckp tue bnar dri hati bkn men2..

TAPI...
jika buat awk rsa bgtue sya mnx maaf...
tlng MAAFKAN SAYA...

Sunday, 10 July 2011

All for U


TEMAN...
Ku berikan namamu “TEMAN SEJATI (Batrisya Balqis)”.. “Selama ini kumencari-cari TEMAN yang sejati buat menemani hidup ini”. Oh, siapa sangka hadirmu membawa diri ini mengenali apa itu sebenarnya ukhuwah. Kita berjauhan, namun ALLAH dekatkan hati kita. Cerita mu adalah ceritaku dan begitu juga sebaliknya. Tatkala diriku bersedih, kau datang memberi semangat buatku. Nasihatmu selalu menemaniku. Ya, karena itu kau umpama cermin bagiku.. Sering kau katakan bahwa diriku lebih baik darimu.. NAMUN, hakikatnya diriku banyak kekurangan malah sedikit kelebihannya wahai TEMAN. Tapi, dalam kelebihan dan kekurangan itu kita tetap bersama karena bukankah perhubungan ini untuk saling melengkapkan?
Teman, Ku tahu hatimu resah, tatkala dirimu meminta nasihat dariku. Dalam hidup ini, akan hadir saat2 dimana kita perlu membuat pilihan. Namun kita sering kuatir, adakah pilihan itu yang terbaik buat diri kita. Sukarnya membuat sesuatu keputusan, terutamanya yang bakal menentu perjalanan kehidupan kita.
FirmanNYA yang bermaksud: “..Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagi kamu. Allah Mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah:ayat 216) “Wallahu yaklam, wa antum taklam.” Jadi kepada siapa lagi harus kita sandarkan, melainkan pada DIA yang menciptakan kita..!! DIA jua yang telah menetapkan takdir buat kita di Lauh Mahfuznya dan takdir ALLAH itu begitu sempurna buat hambaNYA. “Dan di langit terdapat (sebab-sebab) rezekimu dan apa yang di janjikan kepadamu.” (Adz-Dzariyat:ayat 22)
Selain itu, ALLAH telah menetapkan beberapa panduan untuk kita pilih. “Dinikahi seseorang itu karena empat perkara, harta, kecantikan, keturunan dan agama. Maka pilihlah yang beragama, niscaya beruntung diri.” “Pesan Abu Hurairah r.a. kepada puterinya: Pilihlah bakal suamimu orang yang bertaqwa karena jika dia suka kepadamu, dia mendoakan kebaikan untukmu. Jika dia tidak menyenangimu, dia tidak akan berlaku zalim terhadapmu. Teruskan doamu teman, memohon belas kasihan dariNYA, agar ditunjukkan jalan yang benar. Temanmu ini hanya boleh memberi nasihat sekadar mampu karena segalanya adalah terletak padamu.. hasil dari petunjuk ALLAH buatmu. Adakah yang hadir itu benar, adakah masa yang tiba itu sesuai, adakah diri bersedia memikul sebuah tanggungjawab ataupun semua ini sekadar ujian dariNYA buat diri? Pasrahkan hatimu memohon padaNYA kerana mereka yang berdoa dengan ikhlas akan dimakbulkan doanya. InsyaALLAH.
FirmanNYA yang bermaksud: “Dan TUHANku berfirman, “Berdoalah kepadaku, niscaya akan AKU perkenankan bagimu..” (Al-Mukmin:ayat 60)
Teman, Saat ini, mari kita sama2 terus berusaha.. berusaha berdoa dan memperbaiki diri. Melengkapkan diri dengan ILMU, untuk menjadi amal kelak. Bukankah kita yakin pada janjiNYA sebagaimana dalam firmanNYA yang bermaksud: “Perempuan-perempuan jahat untuk laki-laki jahat,laki-laki Jahat untuk perempuan-perempuan jahat pula,perempuan-perempuan baik untuk laki-laki baik,laki-laki baik untuk perempuan-perempuan baik pula. (An-Nur:ayat 26)
Sekiranya kita melakukan sesuatu kerna ALLAH, pasti akan ada jalanNYA. Jadi sandarkanlah jua urusan ini kerna ALLAH, pasti hatimu akan lebih tenang. Peliharalah maruah agar dengannya kita boleh menuntut janji bahawa lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik. Begitu juga sebaliknya.” Sebuah doa, sebuah pengharapan.. diberikan HANYA padaNYA.. Moga dirimu bertemu kebaikan.. InsyaALLAH.. “Ya ALLAH, aku memohon akan ENGKAU memilihkan mana yang baik menurut ENGKAU kepada TEMANKU Ya ALLAH. 
Ya Allah, jika Engkau mengetahui bahawa perkara ini tidak baik bagi TEMANku maka jauhkanlah hal ini daripada TEMANku dan jauhkanlah TEMANku daripadanya. Berilah kebaikan di mana saja TEMANku berada. Amiin.” ~Mengejar sebuah impian untuk mendapat Cinta dan Membina harapan untuk menjadi seorang mujahidah.. “Ya Allah, peliharalah kami sebagaimana Engkau memelihara orang-orang soleh. Amiin 3x.. ya robbalalamiin..”~


Saturday, 9 July 2011

perkara yang membanggakan..

Assalam...

Hari nie merupakan hari yang boleh buat aku berasa sungguh bangga..
perkara yang menbuat aku bangga : 
1. aku dapat selesai program "Bowling Piala Dekan" dengan jayanya..
(walaupun first time wat program  berjaya gak)

2. aku mendpat tempat ke2 bagi pemain lelaki terbaik..
(mcm x caya je, tp hbat jgk la aku nie.. ngeh3..)

3. team aku dapat tempat ke4.
(hehe... hbt gak bukan calang team tau)

4. Dpt mkan ngan Prof Wan Kamil
(bukan senang huhu... mkan di meja VIP tue.. jgn jeles dah lar sdap gler maknan dia.. mmg terbek la, thanks ye ajk makan haha...)

5. Dpt menjadi driver terbaik.
(haha.... nak tahu pa yg terbek, tnya lar owng yg nek ngan aku tdi..)

cakap pasal drive tingat plak kat 1 lagu nie..
tdi ngah drive smbil dgr radio..
TIBA2..
radio menkan lagu nur kasih dari kumpulan inteem..
perh... rsa best plak..
lama x dgr, bila tue yang rsa best sgt tue..
apa kata kita dgr dulu dan sambil nyanyi..

video

Bagaikan permata di celahan kaca
Kedipnya sukar untuk dibezakan 
Kepada-Mu Tuhan ku pasrah harapan
Moga tak tersalah pilihan

Nur Kasih Mu mendamai di kalbu
Jernih setulus tadahan doaku
Rahmati daku dan permintaanku
Untuk bertemu di dalam restu

Kurniakan daku serikandi
Penyejuk di mata penawar di hati
Di dunia dialah penyeri
Di syurga menanti… dia bidadari

Kekasih sejati teman yang berbudi
Kasihnya bukan ketepaksaan
Bukan jua kerana keduniaan
Mekar hidup disiram Nur Kasih

Ya Allah…
Kurniakanlah kami
Isteri dan zuriat yang soleh
Sebagai penyejuk mata

Kurniakan daku serikandi
Penyejuk di mata penawar di hati
Di dunia dialah penyeri
Di syuga menanti… dia bidadari

Kekasih sejati teman yang berbudi
Kasihnya bukan keterpaksaan
Bukan jua kerana dunia
Mekar hidup ini disirami Nur Kasih

Di tangan-Mu Tuhan ku sandar impian
Penentu jodoh pertemuan
Seandai dirinya tercipta untukku
Relaku menjadi miliknya…
(tingat kat awk) >snb<


Hmm....
dah dgr and dah nyanyi???
dlm makna dia kan.. (bagi owg yg paham lar..)

Ops!!!!!
dah lari tjuk dah..
xpala selingan buat sekita waktu.. hehe....
itu perkara yg boleh buat aku berasa bangga... SYUKUR2...

Tuesday, 5 July 2011

Teristimewa buatmu..

Teristimewa buatmu yang pernah hadir dihatiku..
Walaupun asalnya kita tak pernah bertemu, namun hadirmu selalu menemaniku..
Sebelum ini belum pernah aku mencoretkan sesuatu untukmu..
Aku tak berani ungkapkan rasa itu..
Tetapi tak tahu kenapa hati ini teringin menulis sesuatu untukmu..
Walaupun kamu tidak tahu rasa itu,
aku akan tetap menunggu…

Wahai orang yang selalu dihatiku...
Entah dari mana aku mulai menyusun kata – kata untuk mengungkap segala sedu – sedan dan perasaan yang ada didalam dada. Saat kau baca coretan ini, anggaplah aku ada di hadapanmu dan menangis, kerana rasa kasihku padamu.

Wahai orang yang selalu dihatiku...
Hadirmu tiada ku duga. Pertemuan denganmu tiada pernah ku kira. Semua itu adalah sebuah rahsia. Pastinya Allah ada rencana untuk kita semua. Sedikit pun aku tak mengenalmu bahkan namapun ku tak tahu. Pertama kali pertemuan itu telah buat aku suka padamu.

Wahai orang yang selalu dihatiku...
Walaupun kau tak sesempurna harap,  namun entahlah aku tertarik padamu. Hati ini tak mungkin dapat berbohong rasa ini walaupun aku hanya mampu menyimpan dihatiku
Namun hadirmu selalu ku tunggu.

Wahai orang yang selalu dihatiku...
Sejak aku kehilangan rasa aman dan kasih sayang serta merasa sendirian tiada memiliki sesiapa, kecuali Allah. Kaulah orang pertama datang memberikan ku rasa simpatimu dan kasih sayangmu. Aku tahu kau telah menitiskan airmata untukku ketika orang lain tidak mempedulikan ku..

Wahai orang yang selalu dihatiku...
Ketika orang-orang disekitar ku  tidak peduli dan bosan dengan apa yang menimpa diriku, tetapi kau tidak. Kerana orang yang ikhlas tidak pernah mahu mengingat kebajikan yang telah dilakukannya. Aku hanya ingin mengungkapkan apa yang saat ini berada dalam  jiwa…

Wahai orang yang selalu dihatiku...
Sebenarnya aku tidak layak pun untuk menulis semua ini untukmu. Tetapi rasa hormat dan cintaku padamu yang setiap detik membesar didalam dada terus memaksa. Aku sebenarnya merasa tidak  layak mencintaimu tetapi apa yang mampu dibuat oleh makhluk yang daif  seperti ku ini.

Wahai orang yang selalu dihatiku...
Adakah aku salah menulis semua ini? Segalanya menderu di dalam dada dan jiwa. Sudah lama aku menanggung nestapa. Hatiku selalu kelam oleh penderitaan. Aku merasa kau datang dengan seberkas cahaya kasih sayang. Belum pernah aku merasakan rasa cinta pada seseorang sekuat rasa cintaku padamu. Aku tidak ingin menganggu dirimu dengan kenistaan kata-kata  yang tercoret dalam bingkisan ini. Jika ada yang bersalut dosa, moga Allah mengampuni...
Aku mengharapkan kau menjadi milikku suatu hari nanti. Semoga  Allah memperkenankan doaku...
Maafkan aku andai apa yang aku tulis ini membuatkan sesetengah orang tidak menyukainya, maafkan aku...
Ku harap kasih sayangmu dapat menyembuhkan luka ku. Ku harap kesetiaanmu akan kekal terpatri dalam jiwamu, walaupun aku masih ragu akan semua itu, tetapi semuanya aku serahkan pada sang pemilik hati ini..


Sunday, 3 July 2011

Andai Lelaki Tahu :)

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.
Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.
 Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.


Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.