Wednesday 3 August 2011

Bestnya klu dapat mcm tue...

ari nie merupakan ari kedua aku praktikal..
huh.. mmg terbek larh dpt hosptal KLANG (HTAR)..
pesakit dia, dlm 1 wad rmai gler duduk pun berhimpit himpit
nak keja g pun susah.. GLER larh..
sebelum aku dpt hosptal yg xrmai pesakit dia 1 wad plng rmai pun 30 owg je..
2pun dah kira rmai dah...
nie byangkan 1 wad hampir 50 owg kut..
haha.... mmg gler lar..
nsb bek lar student rmai huhu... x lar rsa beban sgt..
tp yg aku plik mcm na klu x dak student,
dah lar staf nurse owg je, mcm na diorg wat keja ari2..
sdngkan aku ngan kwan2 aku yg rmai pun letih..
nie 5 owg staf nurse handle 1 wad.. xthu lar mcm na perasaan diorg..
Ari nie wad dressing je dah smpai kul 1.30 dah.. perh letih sgt..
tdi siap wat dressing aku trus trun surau..
msa kat surau tdi ngah buka kasut aku tgk la seorng bdak nie..
cmel gler ngan pkai kopiah..
jlan msuk ke smbil sembng ngan ayah dia..
dri cri fizikal dia umo dia lbih krng dlm 5 thun mcm 2 la..
aku pandang je telatah bdak 2 ngan ayah dia..
pastu aku pun g lar ambik air mayg, kebetlan plak msa aku ngah ambik air mayg,
budak 2 pun duduk sblah aku ambik smbhyg jgak..
tertib gler dia ambik air smbhyg..
sjuk mata memandang..
Pas ambik air mayg msuk lar surau nk mayng berjemaah..
masa ngah lurus n rpatkan saf lgi sekali budak tue ngan ayah dia duk seblah aku..
Iman pun angkat takbir.. "ALLAHHUAKBAR"
Aku pun niat lar, msa ngah niat aku dgr bdak tue niat jgak..
PANDAINYA..
then sperti biasa la aku smbhyg..
msa ngah mayg aku dgr je bdak tue bca al-fatihah n surah an- nas lancar je..
msa rukuk dia bca doa msa rukuk, sujud dia bca doa msa sujud, msa duduk tahiyat awal dia bca tahiyat awal
n last msa duduk tahiyat akhir dia pun bca tahiyat akhir..
mmg lengkap la..
best GLER kut klu leh dpat anak mcm tue..
bayngkan umo bwu 5 thun dah bleh smbhyng n pandai smbhyng berjemaah..
walaupun dia bca kuat dri imam, xpa lar sbb dia msih bdak,
dri ctu kta dpt detect sma ada slah or btul yg dia bca..
TAPI bayangkan lar bwu 5 tahun dah bleh smua tue..
sjuk gler hati ayah dia..
best sgt dpt anak mcm 2..
Mcm nak nangis pun ada..



YA ALLAH..
aku memohon kepada mu YA ALLAH kurniakan larh aku anak yg baik lgi soleh,
agar dia sentiasa mendoakan kepda ke2 ibubpanya n membntu insan2 yg kurang bernasib baik..
dan aku juga memohon kepadaMU, YA ALLAH apa sikap n perangaiku yg tidak baik jgn larh KAU trunkan kpda anakku.. aku merayu kpdaMU, YA ALLAH.. Amin2.. Yarobbalalamin...

No comments:

Post a Comment