Sunday 7 August 2011

kadang2 aku terfikir kenapa aku terlalu jujur memberi tahu dia tentang lelaki yang dia sukai..
sedangkan aku sayang sangat2 kat dia..
pelbagai cara aku boleh guna untuk dapatkan dia dengan memburukkan lelaki tersebut dan buat dia hilang percaya kepada lelaki tersebut..


" awak dia dah tak sayang awak lah sebab tue dia wat gtue"


" awak saya rasa dia memang jahat kalau dia lelaki yang baik dia tak akan buat macam tue la kat awak"


" awak fikir lar kalau dia betul sayangkan awak adakah dia akan wat awak selalu sakit hati dan tak penah fikir tentang awak"


" awak lebih baik awak tinggal je dia, cari orang yang lebih sayangkan awak, yang lebih care tentang awak" macam saya ; poyo nak mampus, p larh ngat ko baik sangat ka???? ramai lagi yang lebih baik kut sedar lar cikit..


" awak saya rasa dia dah ada orang lain la sebab tue dia wat awak gnie"


" dah la awak lupakan la dia, lagi pun dia dah lupakan awak lar"


" awak dia lelaki yang tak adil lar, dia nak awak je fahami dia, dia tak penah fahami awak buat sakit ati je"


argh!!!!! macam2 lagi lar apa yang boleh dicakap, aku pun tak tahu nak cakap apa dah..
Tapi aku bukan lelaki begitu, aku tak akan memburukkan orang demi kepentingan diriku..
aku tak akan buat begitu..


Tidak!!!
Tidak!!!
Tidak!!! aku bukan lelaki yang hipokrit mengunakan kelemahan orang lain untuk kepentingan sendiri..


biarlah aku sayang macam mana pun kat dia, aku tak akan hancurkan hubungan orang yang aku sayang..
aku tak sanggup tengok dia dalam kesedihan..
aku tak nak dia bahagia disampingku atas hasil kejahatanku..
aku lebih rela tengok dia bahagia walaupun bukan disisiku..

biar aku yang sedih tak apa, yang penting aku ambil kesempatan di atas ruang yang ada untuk kepentingan diriku..
demi mendapatkan orang yang aku sayang..
selagi aku mampu menolong dia aku akan tolong dia, semampu yang boleh..
biar larh aku dimaki, dihina dan dicaci..
aku rela..
asalkan kau bahagia dan tak sedih lagi..
aku tak sanggup tengok kau dalam kesedihan..
menyebabkan aku turut sedih..
kerana kebahgiaanmu adalah kebahgiaku juga...
aku sanggup lakukan apa saja, demi kebaikan dia..
cakap larh apa yang aku boleh tolong..??
aku akan cuba lakukan sedaya yang mampu..
aku akan bagi semangat kepada dia..
agar dia tak kecundang dan tewas dalam perjuangan..
JANGAN LAH KAU PUTUS ASA..
AKU YAKIN KAU MAMPU LAKUKAN..
HANYA ORANG TEWAS DAN LEMAH AKAN PUTUS ASA..
BUKTIKAN KEKUATAN DIRIMU YANG SEBENAR..
aku tahu kau mampu lakukan " do the best for u life"

No comments:

Post a Comment