Thursday 11 August 2011

dah tiba waktunya...

Mungkin apa yang kita sayang, dia akan pergi meninggalkan kita..
tanpa kita sedar, telah sampai waktu untuk dia pergi meninggalkan kita..
walau sesayang mana pun kita kepada dia, kita terpaksa untuk lepaskan dia pergi untuk kebahgiaan dia..
aku rasa telah tiba waktu untuk aku melepaskan dia pergi..
tapi aku bukan sengaja mahu melepaskan dia pergi..
ini antra perjanjian yang telah termaktub suatu ketika dahulu...
perjanjian ini aku buat tnpa fikir panjang demi kebahgiaannya..
walaupun sukar untuk aku menyatakan janji ini.. 
tapi demi kebahgiaan aku sanggup meluahkannya..
biarlah hati nie perit untuk menerima, demi kebahgiaan dia..
aku sanggup lakukan..
bagi aku janji adalah sesuatu yang wajib tunaikan..
dan dalam agama Islam juga menyatakan janji wajib ditunaikan..
dari kecil lagi aku di didik untuk tunaikan apa yg dijanjikan..
mungkin sbb tue sedaya yang boleh aku akan tunaikan janji aku..
namun, aku akui kadang kala janji yang tak dapat aku tunaikan, mungkin secara segaja atau tak sengaja..
nak cakap aku nie insan yang baik tak lar..
aku tetap insan biasa yang selalu lalai dan sedia melakukan kesilapan..
awak mungkin telah tiba waktu untuk saya menunaikan janji saya...
saya betul2 mintak maaf.. saya arap awak boleh maafkan saya
saya buat begini bukan kerana saya dah tak sayang awak..
jujur saya cakap hati saya nie sayang sangat2 kat awak, tak thu nak ckap macam mna..
hanya yang MAHA ESA je yang thu..
awak.. saya tak sanggup lepaskan awak pergi..
tapi atas nama janji dan demi kebahgiaan orang yang saya..
saya merelakan dia pergi..
pergilah larh sayang...
aku mendoakan kebahgiaanmu..
walaupun ko telah pergi meninggalakan aku..
dihatiku tetap ada namamu..
aku x penah lupakan saat kau buat aku rasa bahagia, biar pun hanya sekejap ia sangat bermakna bagiku...
aku ingat janji aku, InsyaAllah aku akan tunaikan..
dan yang paling penting, aku sentiasa dibelakangmu biar larh kau pergi meninggalkan aku, aku tetap menjadi support ko di kala dalam kesusahan..
 ko minta je pertolongan dariku, aku sentiasa membantumu...
selagi aku mampu, aku akan cuba sedaya yang boleh..
yang penting ko jangan malu dan segan je..
anggap larh aku sebagian dari hidupmu..
andai aku ada melakukan kesilapan aku mohon maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki..
maafkan aku sayang....
maafkan aku...
maafkan aku...




aku mendoakan kau bahagia..
jaga diri bek2..
sembahyg 5 waktu bagi cukup tau..
aku akan tunggumu sehingga kau ada ikatan yang sah...


No comments:

Post a Comment